چگونه روش های فرآوری طعم قهوه را تغییر می دهند

چگونه روش های فرآوری طعم قهوه را تغییر می دهند

صدها سال است که تولید کنندگان قهوه ، قهوه های خود را به روش های مکانیکی پردازش می کنند و گزینه هایی را انتخاب می کنند که کارآمد و کاربردی باشد ، با این حال ، همیشه تأثیر آنها را روی محصول خود نمیگیرند. بسیاری از شیوه های فرآوری آنها استفاده از یک محصول با کیفیت است ، به همین دلیل بازار تخصصی قهوه به سرعت در حال رشد است ، اما نتیجه مثبتی را که می تواند رخ دهد این است که در صورتی که کشاورزان قهوه از منابع لازم برای مراقبت و درک همه جانبه های کلیدی مورد نیاز برای کیفیت برخوردار باشند.تصور کنید…

بیشتر دانه ها به خوبی درمان می شود و قهوه های با کیفیت بالاتر بیشتر تر می شوند. کیفیت قهوه را می توان براساس عواملی مانند ارتفاع ، عرض جغرافیایی و مواد شیمیایی خاک تغییر داد. رشد قهوه در ارتفاع بالاتر از معمول کیفیت نتیجه نهایی را به شدت تغییر می دهد. مزراعی در ارتفاعات بالاتر با خاک غنی ، پر از فسفر ، نیتروژن و پتاسیم و با شرایط آب و هوایی معتدل تولید می شوند. بدون دانه ی با کیفیت ، امید به پردازش قهوه خوب غیرممکن است.     با تمام این متغیرها ، یک محصول قهوه با کیفیت ۳۰٪ هدیه خدا و ۷۰٪ تلاش است. تلاش از طریق مدیریت زراعت ، کوددهی خاک ، توجه به جزئیات ، برنامه ریزی برای محیط اطراف و سپس سرانجام هر یک از این مؤلفه ها برداشت میوه های رسیده بسیار مهم هستند و چشم پوشی از هر یک از آنها می تواند کیفیت کل برداشت را به خطر اندازد.  

   رشد یک محصول خوب مهمترین عامل هنگام تولید قهوه تخصصی است ، اما حتی بهترین دانه ها را می توان با برداشت ضعیف از بین برد. هنگام استفاده از هر نوع دانه ، فرآوری مناسب فقط به ایجاد بهترین فنجان قهوه کمک میکند، هنگام صحبت در مورد روش های مختلف فرآوری ، سه مورد وجود دارد که اکثر بازار را در خود جای داده اند: فرآوری طبیعی ، شسته شده و عسل. روش های تجربی تر یا ترکیبی دیگری نیز وجود دارد که بسته به مکانی که از آن سرچشمه می گیرد دارد ، اما اکثر متخصصان قهوه نسبت به سه روش رایج پایبند هستند.  

   فزآوری طبیعی رایج ترین و قدیمی ترین نسخه فرآوری در جهان قهوه است. به دلیل نت های میوه ای و شیرین که اغلب حاکی از قهوه ی طبیعی است ، در حال حاضر محبوب ترین آن در بازار تخصصی این قهوه با این فرآوری میباشد. اجرای آن نسبتاً ساده است ، اما طعم های پیچیده ای را ایجاد می کند. به ترتیب، کار با چیدن و مرتب کردن گیلاس های رسیده و سالم شروع می شود. سپس آنها به طور معمول در بستر معین شده قرار می گیرند تا شسته شوند و خشک شوند. هنگامی که گیلاس ها به اندازه کافی شسته شد ، بدون کشتن جنین پوسته آن را با دستگاه یا پارو جدا میکنند. نتیجه یک دانه است که دارای پروفایلی پیچیده از نت های میوه ای و شیرین خواهد بود. این ترکیب تقریبا برای اطمینان از رضایت هر مشتری تضمینی است.

فرآوری شسته شده سالهاست حاکم بر بازار است. این فرآوری شامل کار فوق العاده سختی است به دلیل آب زیادی که مصرف میشود، اما شناخته شده است به دلیل  نتایج ارزشمند موجود در فرآوری خیس ،این قهوه تمایل به طعم یکدست تر و واضح تری از همتای طبیعی خود دارد. از همان راه شروع می شود ، با چیدن گیلاس های رسیده و مرتب سازی نقایص. پس از طبقه بندی آنها ، با قرار دادن درفضایی مرطوب از چند ساعت تا چند روز ، مکانیکی یا دستی تخمیر می شوند.

سپس این دسته شسته شده و روی تخت های مخصوص خشک می شود، بسیاری از مردم قهوه شسته شده را ترجیح می دهند ، زیرا یک فنجان قهوه قابل اعتماد با طعم های واضح و اسیدیته خوب است.ض  

آخرین روش فرآوری عسل است. قابل مقایسه با یک فرایند نیمه طبیعی و نیمه شسته شده است که نتیجه آن جالب و پیچیده اس این یک فرآیند نسبتاً ساده است که از همین طریق آغاز می شود. گیلاس های رسیده برداشت و مرتب سازی می شوند ، جدا می شوند و بلافاصله برای خشک شدن خارج می شوند. این امر باعث می شود تا قسمتی از مخاط گیلاس روی دانه باقی میماند تا زمانی که نهایتا از بین برود ، این منجر به یک شیرینی خاص ، میوه ای طبیعی ، اما طعم های اسیدی واضحتر و پایدارتر از یک قهوه شسته شده می شود.  دنیای قهوه گسترده و پیچیده است و برای یادگیری و لذت بردن از این زمینه چیزهای زیادی وجود دارد. با درک بیشتر زنجیره قهوه و فاکتورهای اساسی که در ایجاد یک فنجان قهوه با کیفیت ایجاد می شود ، احتمال بیشتری وجود دارد که کیفیت بالاتر از آن و در محصول نهایی وجود داشته باشد.

total views 4,989 

Written by
سعید عبدی نسب
Join the discussion

سعید عبدی نسب

مدرس و مربي قهوه
مشاور کسب و کار
نویسنده مجموعه كتاب های "قهوه, میوه‌ای قرمز, دانه‌ای سبز"
گردآورنده فیلم مستند "قهوه, میوه‌ای قرمز, دانه‌ای سبز"
تهیه کننده پادکست "میلارد"

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .